Zanussi ZRB34103XA grijs, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZRB34103XA grijs, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

2,5

richielion 14-06-2016

Verschrikkelijk herrie ding! Chinese rommel.

Ik heb deze koelkast nu al een tijdje en al binnen een half jaar liet ik er een monteur van de fabrikant bij komen vanwege de verschrikkelijke herrie die dit ding maakt. Een straaljager die over vliegt maakt nog minder geluid. Volgens de monteur was dit normaal! Het zou een koelkast zijn van Chinese makelij en ik had het door de lage prijs moeten weten (€ 475,- betaalde ik ervoor!). Dus kreeg ik ook nog de rekening van het bezoek voorgeschoteld. Ik voelde me ronduit bekocht. Het is gewoon Chinese rotzooi. De koperen leidingen lieten na ongeveer een jaar overigens groene aanslag zien. Hij koelt daarnaast niet constant, soms bij een lage instelling heb ik bonken ijs in het koelgedeelte terwijl de koelkast middelmatig gevuld is. Het is de miskoop van de afgelopen 2 jaar geweest en je kan dan misschien een maandagochtendmodel hebben gekocht, maar dan moet de service wel zo zijn dat het wordt opgelost en dat werd het in dit geval niet. Ook niet door MediaMarkt waar hij vandaan kwam, die verwees ons naar de fabrikant. Eigenlijk is de herrie niet te harden, maar geld voro een nieuwe koelkast hebben we simpelweg niet. Ik heb er zelfs aan zitten denken om een tweedehands vervanging voor deze amper 2 jaar oude koelkast te kopen.

De zelfde "servicedienst" doet trouwens ook de service voor AEG en Electrolux. Voor mij een reden om deze merken (en ik kocht voorheen bijv. altijd een AEG wasmachine) nooit meer te kopen.

In het vervolg koop ik gewoon het goedkoopste apparaat dat er is, alles komt uit China en kwaliteit hoef je blijkbaar anno 2016 niet meer te verwachten.